Dustin inleder samarbete med Mitt Liv

Dustin inleder samarbete med Mitt Liv

Dustin  inleder nu ett samarbete med Mitt Liv för ökad mångfald och inkludering på den svenska arbetsmarknaden. Dustin är en av Nordens ledande återförsäljare av IT-produkter med tillhörande tjänster och lösningar.

– Mångfald och jämställdhet är ett av våra fem fokusområden inom Dustins hållbarhetsarbete och för att utveckla det området har vi inlett ett samarbete med Mitt Liv som är en etablerad aktör inom mångfald och inkludering, säger Morten Jakobi Nielsen, VP Group People Development på Dustin.

Från och med våren 2018 och ett år framåt kommer Dustin vara en del i ”Mitt Livs Chans” som är Mitt Livs mentorprogram. Det innebär att anställda på Dustin får möjlighet att bli mentorer åt akademiker med utländsk bakgrund som söker jobb motsvarande sin kompetens.

– Vi är så glada och stolta att få välkomna Dustin till vår partnerskara. Dustin kompletterar nätverket perfekt och vi ser fram emot ömsesidigt utbyte, till gagn för oss båda, för våra adepter och för samhällsnytta, säger Karin Bristedt, VD Mitt Liv AB (svb).

Fakta om Dustin

Dustin är en av Nordens ledande återförsäljare av IT-produkter med tillhörande tjänster och lösningar till företag, offentlig sektor och privatpersoner. Med kärnan i e-handel fungerar Dustin som en brygga mellan tillverkarnas stora utbud och kundernas behov där Dustins cirka 1000 medarbetare stödjer kunderna att hitta den rätta lösningen för dem. Omsättningen under verksamhetsåret 2016/17 uppgick till ca 9,3 miljarder SEK.  Läs mer på  www. dustingroup.com eller www.dustin.se

Fakta om Mitt Liv

Mitt Liv är ett socialt företag som arbetar för ett inkluderade samhälle och en arbetsmarknad som värdesätter mångfald genom mentorskap, utbildning, och föreläsningar. Läs mer på www.mittliv.com.

Mitt Liv — Laras Piniji, laras.piniji@mittliv.com

Dustin — Eva Ernfors, eva.ernfors@dustin.se