Mitt Liv deltagare tränar presentationsteknik och delar med sig av sina livshistorier

Under den gångna veckan har deltagarna i både Stockholm och Göteborg genomgått kursen i presentationsteknik.

Tjejerna får möjligheten att ställa sig upp och berätta en självvald historia inför sina vänner i programmet. Det är alltid påfallande hur enormt engagerande berättelser dessa unga kvinnor har att dela med sig av. Många livshistorier är fruktansvärda, sorgliga, fantastiska och ja....ofattbara.

Sammantaget är det oerhört lärorikt att, få ta del av, och i grunden få höra, om hur vår värld ser ut, hur vi behandlar våra medmänniskor och samtidigt få uppleva varje individs oerhörda livskraft och vilja.

Vi på Mitt Liv håller nu på att hjälpa tjejerna med att sy ihop sina föredrag och de kommer under våren att vara redo att anta utmaningen att hålla sin första föreläsningar hos våra partnerföretag.

Exempel på preliminära föredragstitlar:

"Segregation, rasism & utanförskap"

"Att vara svensk - men ändå inte"

"Min resa till Sverige"

”Att fly och vara liten”

och mycket mer...........

Vi på Mitt Liv hoppas att vi får tillfälle att under våren komma ut och erbjuda engagerande föredrag till våra partnerföretag och mentorer.

My Life is a social enterprise working to increase diversity and inclusion in the Swedish labor market. Through mentoring, training and broadening of contacts, we want to open doors for young people of foreign origin.