Utökade öppettider på återvinningscentralen i Johannedal

Utökade öppettider på återvinningscentralen i Johannedal

Fram till och med 31 oktober utökas öppettiderna på återvinningscentralen i Johannedal.

- Vi har tagit till oss av de synpunkter som inkommit om långa köer och utökar nu öppettiderna, säger Arianne Sundman, styrelseordförande i Reko Sundsvall.

För att komma till rätta med de långa köerna på återvinningscentralen i Johannedal utökas nu öppettiderna på måndagar och söndagar fram till och med 31 oktober.

Nya öppettider för aktuella dagar:
Måndagar: klockan 13.00-20.00
Söndagar: klockan 9.00-15.00

Under 2018 kommer även återvinningscentralens yta att utökas och struktureras om för att skapa ett bättre flöde för besökarna.

- I nästa steg planerar vi att bygga vi ut återvinningscentralen och ta över driften i egen regi, säger Jonas Strandberg, affärsområdeschef avfall på MittSverige Vatten & Avfall.

Under 2017 besöktes återvinningscentralen i Johannedal av nästan 45 000 personer. Återvinningscentralen i Johannedal är dimensionerad för cirka 11 000 besökare.

- Vi tackar alla som trots problemen köat och sorterat, säger Arianne Sundman.