Jaktia öppnar ny konceptbutik i Kosta

Jaktia öppnar ny konceptbutik i Kosta

Lagom till säsongen öppnar Jaktias nya konceptbutik i Kosta. Någon gång i mitten av maj slås portarna upp för Jaktia Kosta som blir den största satsningen hittills med 1300 m2 butiksyta.

Detta blir Sveriges största Jaktiabutik på hela 1300 m2 med rejäla avdelningar för både jakt, fiske och outdoor-produkter.  -I Kosta drivs butiken i samarbete med New Wave Group som har en lång och gedigen erfarenhet från detaljhandel. Det här känns som en mycket bra lösning, säger Jaktias VD Lars Martinsson.

- Vi har fått ett superläge inne i det stora handelscentrat Kosta Outlet och vi är laddade för att kunna ta väl hand om regionens alla jägare, fiskare och kunder som gillar uteliv, menar Lars. Nu tar vi också Jaktia konceptet vidare och breddar sortimentet för att attrahera nya kundgrupper inom fritid, vildmark och outdoor.

Jaktia visar sedan några år tillbaka upp en starkt växande distribution genom nya butiker runt om i landet.  - Det känns bra att vi nu även är representerade på östsidan i södra Sverige. Vi har ju faktiskt inte funnits här tidigare. Vårt nära samarbete med de mest erkända varumärkena, vår långa erfarenhet, vår kunskap och service via butikerna är kärnan i vår verksamhet, menar Lars.

Förutom jakt, fiske och outdoor erbjuder den nya Jaktiabutiken i Kosta även integrerad jägarexamensutbildning och vapenreparationer.  - Jaktias Jägarskola är relativt ny och nu kan alla våra 25 Jaktia-butiker erbjuda jägarexamenskurser som mynnar ut i en jaktlicens.

Lars avslöjar att vi kommer att få se mer av Jaktia i framtiden.   - Vår ambitionen är att fortsätta en kraftig etableringen på orter där Jaktia idag inte är representerat, avslutar Lars Martinsson.

Jaktia är Sveriges största jakt/sportfiskekedja med ett 25-tal butiker över hela landet. Läs mer på www.jaktia.se

För ytterligare information kontakta:
Lars Martinsson, VD
031- 785 19 47