Välkomna till MKB Fastighets AB:s seminarium "Positiv växtvärk"

Tisdagen den 29 september bjuder MKB Fastighets AB in till seminarium på tema den växande staden. Malmö växer rekordartat och enligt prognosen ökar befolkningen med 7 800 personer i år.

Hur ser det ut när en stad växer? Vilka är nackdelarna och vilka är fördelarna? Och framför allt, hur kan vi på bästa sätt använda de positiva krafterna i ett samhälle som växer?

Vid seminariet deltar följande föredragshållare:

• Heidi Avellan, politisk chefredaktör på Sydsvenska Dagbladet
    "Pressen på - och i - en växande stad"
  • Aje Carlbom, Fil dr i socialantropologi vid Malmö Högskola
    "Parallellsamhället som utmanar nationalstatens suveränitet"
  • Susanne Rikardsson, affärsutvecklingschef på MKB Fastighets AB
    "Urban akupunktur - ett sätt att skapa mötesplatser"
  • Dan Ericsson, statssekreterare hos Mats Odell på Finansdepartementet
    "Politiken som stöd eller hinder för stadsutveckling"
  • Ulf Sempert, polismästare hos Malmö Polisen
    "Stadsplanering - en brottsförebyggande åtgärd?"

Detta är premiären för MKB:s årligt återkommande seminarium där aktuella frågeställningar kopplade till Malmö lyfts fram. Seminariet äger rum tisdagen den 29 september klockan 14.30-17.00Frans Henriks, Dockplatsen 12 i Malmö.

För frågor och anmälan av eventuellt deltagande kontakta:

Margaretha Söderström, kommunikationschef MKB Fastighets AB
Tel: 040-31 33 55, e-post: margaretha.soderstrom@mkbfastighet.se.