En månad kvar till Jul - köp en julklapp och bidra till välgörenhet

Pressmeddelande   •   Nov 24, 2011 06:56 CET

Vad köper man för julklapp till den som har allt eller den som inte vet vad den vill ha?

Svaret är en julklapp med koppling till välgörenhet. Det kan antingen vara en julklapp där en del av priset går till en välgörenhetsorganisation/hjälporganisation som UNICEFs virkade nalle, eller ett gåvokort där du ger bort att någon i ett utsatt land får något bra, tex ActionAids Ge bort en get.

För att göra det lättare för dig att hitta en julklapp du vill ge bort eller önska till dig själv, så har vi skapat GodaJulklappstips.se. På GodaJulklappstips.se har vi samlat presenter som säljs av olika välgörenhetsorganisationer och presenterar dem i ett gemensamt gränssnitt för att det ska vara enkelt för dig om användare att hitta rätt julklapp. Vi lägger även till kategorisering och sätter etikett (tagg) på julklapparna för att underlätta för dig och ge förslag, tex Julklappstips till pappa. Från varje presentsida finns länk till välgörenhetsorganisationens egen webbshop så att du enkelt kan köpa julklappen.

Godajulklappstips.se är även anpassad för mobiler så du kan enkelt hitta julklappar var du än befinner dig genom att skriva in godajulklappstips.se i mobilens webbläsare.

Godajulklappstips.se är ett initiativ för att driva trafik och öka intäkterna till välgörenhetsorganisationer, framförallt i juletid.

För att sprida Godajulklappstips.se och julklapparna inom välgörenhet så kommer vi att skänka 10 kr till välgörenhet för varje person som klickar på Like-knappen på sajten (upp till 5 000 kr).

Godajulklappstips.se drivs som ett hobby projekt av Mikael Lindström och Peter Lindström, två webbentreprenörer som nu ser en möjlighet att skapa en bra tjänst och samtidigt bidra till välgörenhet. Mikael Lindström och Peter Lindström arbetar till vardags på företagen Outrider (www.outrider.se) respektive Chas Visual Management (www.Chas.se)

För mer information kontakta tips@godajulklappstips.se

Länkar till bilder:

Logo: http://www.godajulklappstips.se/wp-content/uploads/2011/10/logo_goda3.gif

Mobil screenshot: http://www.godajulklappstips.se/wp-content/uploads/2011/11/mobil1.png

Mobil screenshot:http://www.godajulklappstips.se/wp-content/uploads/2011/11/mobil2.png