Hitta ditt nya jobb i Göteborg på en effektiv annonssajt

Pressmeddelande   •   Apr 08, 2019 10:14 CEST

Göteborg är Sveriges andra största stad, och en av de som är lättast att känna sig hemma i tycker många. Här finns en klassisk arbetarkultur, med många jobb till havs och i hamnen, men också ett brett kulturutbud för alla smaker. Göteborgs kommun bygger ständigt ut staden och idag är den listad som en av världens tre grönaste städer med störst ytor av grönområden per invånare. Sköna, gröna Göteborg huserar också mängder med events i Svenska mässan, Way Out West och stora konserter på Ullevi och Liseberg. Här finns underhållning på de hippa klubbarna, förstklassig mat från hela världen och snart också en uppgraderad kollektivtrafik när Västlänken snart ska stå klar. Förutom allt detta pågår stora nybyggnadsprojekt både i innerstan och i förorterna, vilket gör att här kommer finnas ännu fler bostäder och arbeten att välja mellan.

Letar du efter en ny karriär i Göteborg ska du surfa in på den nya jobbportalen Ledigajobb-Göteborg.se. Där kan du söka jobb från några av de stora företagen i staden, som biltillverkarna Volvo eller färjerederiet Stena Line. Här finns också hotellkoncerner som Radisson och Clarion, samt en stor andel kommunjobb för Göteborgs kommun. Eftersom det ständigt byggs och utvecklas i Göteborg har också byggbranschen, parkanläggning och stadsutvecklare framtiden i Göteborg.