Hitta ditt nya jobb i Sundsvall

Pressmeddelande   •   Aug 05, 2017 07:13 CEST

Sundsvall tillhör inte de största svenska städerna, men faktum är att många stora svenska företag föredrar just Sundsvall framför huvudstaden. Mitt emellan stora berg och den vackra östkusten är Sundsvall till största del en före detta industristad med framgångsrika såg- och skogsverk. SCA har just återvänt till Sundsvall och etablerat sitt huvudkontor i staden, och företaget är Sundsvalls största privata arbetsgivare med runt 3000 anställda. Endast Sundsvalls kommun är större med sysselsättning för runt 8000 personer. För en arbetssökande i Sundsvall återfinns också många statliga myndigheter i staden som kan vara attraktiva arbetsplatser. Campus Sundsvall som är en del av Mittuniversitet lockar många yngre till staden vilka är en del av den befolkningsökning som skett under 2000-talet. Sundsvall kan inte längre definieras som en skogs- och fiskeindustriell stad utan har fler administrativa yrkeskategorier av olika slag för de många kontorsjobben som nyligen etablerats i staden.

Vill du hitta ett jobb för dig i Sundsvall? Besök nylanserade LedigajobbiSundsvall.se för att se vilka lediga jobb som är utannonserade just nu. Där kan du söka på ett företag eller en yrkeskategori som du är intresserad av och hitta passande tjänster för just dig. Allt är samlat på ett och samma ställe så att du ska slippa leta runt hos varje arbetsgivare.