Hitta drömjobbet i Karlskoga via en bättre portal för arbetssökande

Pressmeddelande   •   Jun 19, 2019 09:28 CEST

Karlskoga är den näst största staden i Värmland och är vackert belägen vid sjön Möckeln. Runt om i kommunen hittar du storslagen natur, en bred idrottsverksamhet samt en entreprenörsanda som kan spåras till Alfred Nobels sista år i staden. Här finns ett museum till hans ära och en uppfinnarskola för stadens yngre invånare. Karlskoga Folkhögskola lockar också studenter vilket i sin tur föder ett levande kulturliv. Även om hockey är en av de mest populära idrotterna i kommunen är Karlskoga en klassisk motorsportstad som huserar STCC på Gelleråsen. Den största arbetsgivaren är Karlskoga Kommun med runt 2400 anställda på över 200 olika positioner. Att arbeta för kommunen innebär trygga anställningsvillkor och möjligheter att hela tiden jobba sig uppåt i karriären.

Om Karlskoga låter intressant kan du komma igång med att söka jobb omedelbart. Surfa direkt till den nya portalen för arbetssökande i kommunen, LedigajobbiKarlskoga.se och se vad som finns ledigt just nu. Där hittar du nämligen alla platsannonser, både lite äldre och alldeles färska från stadens privata företag och statliga arbetsgivare. Sajten uppdateras regelbundet så om du inte hittar något spännande just i stunden ska du testa igen om ett par dagar. Det här är den enda sajten du behöver besöka om du är på jakt efter jobb i Karlskoga.