Hitta ett jobb i Borås

Pressmeddelande   •   Aug 08, 2017 05:29 CEST

Borås har länge varit känd som textilstaden och än idag finns där spår i näringsverksamheten från stortiden som hela Sveriges modeproducent. Man hittar inga renodlade tygindustrier i Borås längre, och nedgången bidrog till en kris under 70-talet, men idag verkar staden ha återhämtat sig. Tack vare stora företag som Ellos, Gina Tricot och H&Ms onlinelager har staden behållit intresset för kläder och textil, men också fått ett ekonomiskt uppsving med hjälp av dessa företag som valt att etablera sig i staden. Närheten till Göteborg gör också staden intressant för de som vill ha närhet till storstaden men inte direkt bo i den. Borås är en lugnare stad med närhet till naturområden och flera vackra insjöar.

Borås Högskola inkluderar idag Textilhögskolan och en Bibliotekshögskola som är spännande arbetsplatser för den intresserade. Postorderföretaget Ellos har också hjälpt till att sätta sin prägel på stadens handel, och har idag expanderat över hela Skandinavien. Vill du hitta ett jobb i Borås? Surfa in på nya LedigajobbiBoras.se där alla just nu lediga tjänster är listade. Sök rätt på en position eller ett företag som du är intresserad av och se vad som finns tillgängligt. Där hittar du karriärmöjligheter inom både privat och offentlig sektor.