Hitta jobbet i Ystad via en ny söktjänst

Pressmeddelande   •   Jun 17, 2019 09:39 CEST

Ystad är en av våra äldsta tätorter med en tusenårig historia av dramatik och händelser. Här har både munkar, Hansan och svenska kungar satt sin prägel och förutom att du hittar Sveriges äldsta hotell i just Ystad finns här också Skandinaviens bäst bevarade korsvirkeshus från 1400-talet. Hela stadskärnan är full av historiska minnen och Ystad har verkligen haft sin plats mitt i den kontinentala historien. Idag är Ystad känt som något av en filmstad där du hittar ett av Sveriges tre filmcentra samt Sveriges äldsta biograf. Vad mer kan man begära av en stad på 20 000 invånare? Förutom kulturen och historien drivs Ystads näringsliv också av hamnverksamheten och turism. Från Ystad kan du ta färjan till både Polen och Bornholm via det stora rederiet Unity Line eller Bornholmsfärjan. Ystads Kommun är också en stor arbetsgivare med många olika yrkeskategorier representerade.

Det finns alltså mycket att göra och se som boende i Ystad, samtidigt som du har nära till resten av Europa. Om du söker arbetstillfällen i just Ystad ska du surfa in på den nya portalen för arbetssökande i staden, LedigajobbYstad.se. Där hittar du platsannonser från alla företag i staden och kan enkelt söka jobben direkt online. Sajten uppdateras regelbundet så besök den ofta för att inte missa några nya chanser.