Hitta nya jobbet i Borgholm enkelt med en bättre arbetssökarportal

Pressmeddelande   •   Jun 21, 2019 09:55 CEST

Borgholm är hela Sveriges sommarstad, både exotisk och bekant på samma gång. Öland är i sig en av landets vackraste platser, där Stora Alvaret fått status som världsarv. Även om Borgholm är en mindre stad med bara några tusen invånare finns här mycket liv och aktiviteter, som framför allt blomstrar upp under sommartid. Det är lätt att ta sig till och från Borgholm via Ölandsbron, men som boende på Öland finns det få anledningar att vilja lämna ön. Här finns både historia, natur och kultur, samtidigt som ön intresserar moderna svenskar, sugna på en annorlunda livsstil. Som boende i Borgholm kan man arbeta inom turism, men också med jordbruk och livsmedelsproduktion som också är en viktig näringsgren för ön. Borgholms Kommun anställer en stor andel av invånarna och driver samtidigt projekt för framtida tillväxt.

Är du intresserad av att jobba i Borgholm? Då ska du surfa in på LedigajobbBorgholm.se som är en helt ny sajt för arbetssökande i regionen. Där har man samlat alla platsannonser från kommunens olika företag, listade med de senaste överst på sidan. Här får du en komplett översikt av vad som finns tillgängligt just nu, men hittar du inget för stunden kan du komma tillbaka igen om några dagar då sajten uppdateras hela tiden.