Hitta nytt jobb i Karlshamn med hjälp av en bättre portal för arbetssökande

Pressmeddelande   •   Jun 21, 2019 08:47 CEST

Charmiga Karlshamn var länge en dansk utpost i Blekinge, och det var inte förrän under senare tidigmodern tid som staden på riktigt fick sitt svenska namn och stadsprivilegier. Här bedrev man goda handelsrelationer med Tyskland och England, men man var också förbunden genom järnväg med träindustrin i inlandet och Småland. Idag är Karlshamn en pittoresk tätort med stränder och en skärgård vilket gör staden extra trevlig under sommarhalvåret. Här finns goda möjligheter att bo och bygga hus till bra priser, och arbetstillfällena kommer från både offentlig och privat sektor. Den största arbetsgivaren i västra Blekinge är just Karlshamns Kommun med runt 200 olika yrkeskategorier under sig.

Är du sugen på att hitta ditt nästa jobb i just Karlshamn? Då ska du surfa in på den nya sajten för arbetssökande i regionen, LedigajobbKarlshamn.se. Där har man samlat alla lediga tjänster från stora och små företag, kommunen och landstinget på ett och samma ställe. Istället för att leta hos individuella arbetsgivare behöver du alltså bara besöka den här enda sajten för att hitta alla aktuella chanser. Kom igång med jobbsökandet direkt!