Hitta nytt jobb i Solna

Pressmeddelande   •   Aug 06, 2017 06:27 CEST

Solna ligger perfekt beläget mitt i Stockholms stad, men är ändå en egen blomstrande kommun. Detta är Sveriges arbetstätaste stad med fler jobbtillfällen än invånare. Varje dag kommer 70 000 inpendlare från runt om Solna och jobbar i kommunen som nio gånger utsett till Sveriges företagsvänligaste. Här finns möjligheterna för dig som vill göra karriär inom en mängd olika områden. Vill du se hela utbudet av lediga jobb just nu kan du besöka nylanserade LedigajobbiSolna.se där alla tjänster från företagen i Solna utannonseras. Där hittar du platsannonser från både privat och offentlig sektor. Som en del av den offentliga sektorn hittar du Karolinska institutet i Solna. Där bedrivs forskning och undervisning på högsta nivå i Sverige och detta är arbetsplatsen för dig med höga ambitioner. Bland andra stora företag med huvudkontor i Solna märks också Apoteket AB som har verksamhet över hela Sverige.

Förutom arbetsmöjligheterna är Solna också en attraktiv stad för den som vill ha del av Stockholms utbud, vill kunna shoppa i nyöppnade Mall of Scandinavia eller gå på sport- och nöjesevenemang på Friends Arena, vår nya nationalarena. Solna är framtidsstaden som hela tiden växer och lockar till sig nya företag från spännande branscher, likväl som de klassiska storföretagen med stora ekonomier.