Hitta nytt jobb i Stenungsund lättare med en ny jobbsökarportal

Pressmeddelande   •   Jun 11, 2019 13:48 CEST

Stenungsund är en mellanstor svensk tätort som ligger vackert beläget på västkusten. Härifrån kan du ta färjan till de pittoreska öarna Tjörn och Orust, och du har även nära till Göteborg med hjälp av motorvägen. Närheten till havet och öarna gör Stenungsund till en riktig sommarstad med segeltävlingar, turism och olika evenemang under det varmare halvåret. Förutom turistnäringen är petrokemi en av näringslivets viktigaste grenar, då Stenungsund huserar både framställning av polyeten, naturhamnar samt ett stort oljekraftverk som drivs av Vattenfall. Där erbjuds mängder med arbetstillfällen på många olika positioner.

Vill du bo och arbeta i Stenungsund? Det är en bra idé, då staden expanderar snabbt med både statliga och privata arbetsgivare. För att få en överblick av de tjänster som just nu är lediga att söka i Stenungsund ska du surfa in på den nya portalen LedigajobbStenungsund.se. Där har man samlat alla jobbtillfällen från kommunens alla arbetsgivare på ett och samma ställe. Du hittar de senaste annonserna överst på sajten, men kan också filtrera resultatet genom att klicka på en yrkeskategori eller ett företag som intresserar dig. Där kommer du igång med jobbsökandet snabbt och smidigt!