Hitta och sök jobb i Lycksele enklare via en ny portal för arbetssökande

Pressmeddelande   •   Jun 21, 2019 12:06 CEST

Lycksele är faktiskt Lapplands äldsta stad, men området var länge betesmarker för samernas renar. Det var först under 1600-talet som man började bygga fasta bostäder på platsen, men stadsprivilegier fick man inte förrän 1946. Lycksele är framför allt en vinterstad med stora framgångar inom längdskidåkning, men också ett rikt föreningsliv som engagerar de boende i kommunen. En tredjedel av alla Lycksele-bo jobbar inom vård och omsorg och Lycksele Lasarett i Region Västerbotten är en av stadens stora arbetsgivare. Just nu pågår en lång renovering av lasarettet, samtidigt som man räknar med att verksamheten kommer att breddas.

Är du på jakt efter ett nytt jobb i just Lycksele? Då ska du surfa in på den nya portalen för arbetssökande i kommunen, LedigajobbLycksele.se där man samlat platsannonser från stadens alla verksamheter. Där kan du både hitta de senaste jobben och söka dem direkt online när något verkar intressant för dig. Vill du filtrera resultatet klickar du på någon av taggarna som ger dig alla annonser för en specifik yrkesroll eller från ett företag som du vill jobba för. Med denna smarta söktjänst behöver du bara leta på ett ställe för att vara säker på att inte missa några chanser till jobb i Lycksele.