Nu finns en bättre portal för arbetssökande i Örebro

Pressmeddelande   •   Apr 09, 2019 10:00 CEST

Örebro är strategiskt beläget som en knutpunkt mitt emellan Sverige största städer. Staden har en lång och spännande historia, och Örebro slott har huserat många av Sveriges största regenter under tidigmodern tid. Efter industrialiseringen var det främst skoföretag som lockades att etablera sig i Örebro, som fick smeknamnet skostaden, och även om man länge sett Örebro som just en industristad har mycket hänt under de senaste decennierna. Örebros Universitet har gott rykte och flera prestigefyllda utbildningar, men också gott om arbetstillfällen för allt från forskare, lektorer, administratörer, systemtekniker och servicepersonal. Tack vare studentlivet har staden fått ett uppsving med mer kulturliv, shopping och flera stora företag som placerat sina huvudkontor just i Örebro.

Örebro lyckas vara en storstad och en småstad på samma gång, men har en ständigt uppgående utvecklingskurva. Det är dock betydligt lättare att hitta ett prisvärt boende här än i exempelvis Stockholm eller Göteborg, samtidigt som man ofta har tillgång till alla faciliteter och servicetjänster som man behöver. Är det bara jobbet som saknas ska du surfa in på den nya portalen för arbetssökande i Örebro, där alla aktuella jobb är listade på ett och samma ställe. Besök LedigajobbÖrebro.se och spana in vilka karriärmöjligheter som finns just nu för din yrkesgrupp. Vill du hitta ett specifikt företag som du är sugen på att jobba för kan du använda sökrutan överst på sida. Lycka till!