Skaffa nytt jobb i Mora via en smart arbetssökarportal

Pressmeddelande   •   Jun 18, 2019 15:25 CEST

Mora är en av Sveriges kändaste småstäder, mycket tack vare historien kring Vasaloppet som kanske är Sveriges största årliga idrottshändelse. De som själva inte åker Vasan har säkert någon gång följt tävlingen via soffan, och då fått se en skymt av målgången i just Mora. Dalarna kan sägas vara hjärtat av Sverige, och i Mora tillverkas klassiska svenska Dalahästar, Moraklockor och Moraknivar. Närheten till Siljan, de böljande kullarna och röda stugorna är tillräckligt för att smälta de flesta svenska hjärtan. Att bo och jobba i Mora ger tillfälle att uppleva den bästa sidan av Sverige. Staden är särskilt känd som turistmål, både under sommar- och vintertid, men hantverket har också varit viktigt för stadens tillväxt. Ostnor är en av kommunens största arbetsgivare med rötter till mitten av 1800-talet.

Det finns många anledningar att bosätta sig i Mora, men först och främst kan du behöva ett jobb. Nu har det blivit enklare att hitta möjligheter i staden eftersom en ny portal för arbetssökande just lanserats. Surfa in på LedigajobbMora.se och skrolla igenom de många annonserna från stadens alla arbetsgivare. Filtrera dina resultat efter positioner som känns attraktiva för dig, eller välj ett företag som du är intresserad av att jobba för och hitta omedelbart deras lediga tjänster.