Sök jobb i Kristinehamn enklare via en smartare sökportal

Pressmeddelande   •   Jun 18, 2019 12:16 CEST

Charmiga Kristinehamn ligger vid Vätterns strand i Värmland och huserar knappt 20 000 invånare. För att vara en stad av relativt liten storlek har man både en förvånansvärt intressant historia, flera stora företag och en turism som blomstrar på sommaren. Härifrån kan du ta båten till någon av skärgårdsöarna i Vänern och hamnen är den andra största i sjön. Sedan hundratals år tillbaka samlar stadens invånare in pengar till sjömän genom den offentliga sparbössan som står på torget, Lusseasken. Det har givit staden smeknamnet Lusasken, då den töms på Luciadagen. Förutom denna pittoreska tradition har man också en Cupcake-vecka, en årlig raftingtävling samt ett levande kulturliv. Stadens stora varumärken är Casco, Akzo Nobel samt Kongsberg Maritime Sweden AB som tillverkar propellrar till fartyg.

Lockar Kristinehamn med en potentiell framtid för just dig? Då kan du börja söka ditt nya jobb i staden redan idag. LedigajobbKristinehamn.se är en helt ny portal för arbetssökande i kommunen, där samtliga platsannonser från stadens alla arbetsgivare är samlade på ett och samma ställe. Där får du snabbt en överblick av vad som är tillgängligt just nu och kan enkelt klicka dig vidare och söka jobbet direkt när du hittar något intressant. Sajten uppdateras dagligen så att du alltid kan vara först med att söka de nya tjänsterna!