Sök jobb i Ljungby via en ny portal för arbetssökande i kommunen

Pressmeddelande   •   Jun 17, 2019 15:39 CEST

Ljungby i hjärtat av Småland har varit bebyggt i tusentals år, och här kan man finna både runstenar och fornlämningar som vittnar om detta. Under modern tid har Ljungby råkat ut för olyckor, som centrumbranden på 50-talet vilket gör att en del av de historiska byggnaderna har försvunnit. Turligt nog har staden haft en stark återväxt sedan dess och man livnär sig i första hand på verkstadsindustri. De stora vägarna E4 och 25 gör staden attraktiv för logistikföretag och typiska industrientreprenörer som Wascator Electrolux, Svetruck och Strålfors. Den största arbetsgivaren är dock Ljungby Kommun som erbjuder en mängd viktiga arbetstillfällen inom olika branscher.

Att söka jobb i Ljungby är numera väldigt enkelt. Allt du behöver göra är att surfa in på den nya portalen för arbetssökande i kommunen, LedigajobbLjungby.se. Där har man listat alla lediga arbetstillfällen på en och samma sajt, från alla olika företag och arbetsgivare. Istället för att spendera tid med att leta efter specifika lediga jobb får du direkt en överblick av vad som just utannonserats inom alla olika branscher. Använd taggarna för att filtrera resultaten eller gå igenom allt som känns intressant i Ljungby. Snabbt och smart!