Sök jobb i Mariestad enklare med en ny portal för arbetssökande

Pressmeddelande   •   Jun 17, 2019 08:32 CEST

Mariestad är en av Sverige mer pittoreska tätorter, omgiven av en insjöskärgård med en vacker stadskärna av historiskt intresse. Staden grundades av Karl IX som namngav Mariestad efter sin drottning, Maria av Pfalz. I många århundraden var staden en viktig handelsplats vid Vänerns östra kant, och tidigt utvecklade man både turism och finkultur. Mariestads teater är en av landets äldsta och bäst bevarade, och idag är staden också full av kulturella händelser. För sin ringa storlek har Mariestad mycket att erbjuda både barnfamiljer och unga vuxna. De största arbetsgivarna i staden är Mariestads Kommun samt pappersbruket som idag går under namnet Metsä Tissue AB.

Att bo och jobba i Mariestad kan passa många olika typer av människor, men framför allt de som inte behöver bo i närheten av någon av Sveriges största städer. Genom att välja en mindre stad med gott utbud av nöjen och shopping kan man leva billigare, fokusera på karriären och samtidigt bilda familj i en trygg miljö. Om du är intresserad av att se vilka jobb som finns tillgängliga i Mariestad just nu ska du surfa in på den nya portalen för arbetssökande i kommunen. På LedigajobbMariestad.se finns alla platsannonser från företag och offentlig sektor i området. Där kan du både hitta och söka jobben som tar dig vidare i karriären.