Sök jobb i Norrköping

Pressmeddelande   •   Aug 01, 2017 12:04 CEST

Norrköping var tidigt en storstad i Sverige och växte kraftigt i flera hundra år, tack vare textilindustri och sjöfart. Idag finns inte några av de stora textilföretagen kvar i staden, men arkitekturen påminner fortfarande om stadens industriella historia. Byggnaden Strykjärnet och de många vackra tegelhusen längs med vattnet är idag upprustade och används till helt andra saker än textilindustri. Hamnen är dock fortfarande en viktig del av Norrköpings näringsliv mycket av Mellansveriges export och import sker via staden. Andra viktiga institutioner i Norrköping är de statliga verken Migrationsverket, Kriminalvårdsverket och Sjöfartsverket vilka är tre av de fem statliga myndigheterna i Norrköping. Dessa är också några av stadens största arbetsgivare och de största myndigheterna i Sverige. Att jobba på Migrationsverket innebär många utmaningar men man gör också en viktig insats för många människor.

Norrköpings kommun har sammanlagt runt 11 000 anställda inom olika yrkeskategorier. Fördelarna med att jobba kommunalt är många och kan passa dig som vill ha möjlighet att jobba i mindre orter runt om staden. Vill du se samtliga lediga jobb i Norrköping ska du surfa in på den nya sidan LedigajobbiNorrkoping.se. Där hittar du de senaste platsannonserna från stadens alla arbetsgivare och kan lätt söka upp en position som passar dig. Sök idag!