Sök jobb i Vetlanda via en ny portal för arbetssökande

Pressmeddelande   •   Jun 11, 2019 15:53 CEST

Vetlanda ligger mitt i hjärtat av Småland, där företagarandan sprudlar och tillväxten är stark. Vetlanda i sig är en mindre tätort, men ligger på nära avstånd från Jönköping som erbjuder ett större utbud av nöjen, shopping samt vackra Vätterstranden. Vetlanda har varit en knutpunkt i över 1000 år och framför allt stadskärnan är präglad av denna historia med flera intressanta byggnader. Under modern tid har staden gjort sig känd för sin träindustri och för sin tändsticksfabrik. Idag anställer företaget Sapa runt 1000 personer medan Vetlanda Kommun har många arbetstillfällen i offentlig tjänst.

Att bo och jobba i Vetlanda erbjuder möjligheter inom många olika branscher, samtidigt som kommunen är duktig på att skapa nya arbetstillfällen. Tätorten passar bra för barnfamiljer eller de som vill bygga sin karriär i en trygg miljö. Är du intresserad av att se vad som finns ledigt i Vetlanda just nu? Då ska du surfa in på LedigajobbVetlanda.se som är en helt ny portal för arbetssökande i kommunen. Där hittar du alla lediga tjänster från privata företagare och offentlig sektor i Vetlanda, oavsett vilken bransch du är intresserad av. Ta del av de senaste platsannonserna och sök jobben i samma stund som de först publiceras!