Sök jobb i Vimmerby med en smidig tjänst för platsannonser

Pressmeddelande   •   Jun 12, 2019 09:45 CEST

Vimmerby är ungefär lika pittoreskt som man kan tro av Astrid Lindgrens böcker. Helt klart har författarinnan haft en prägel på staden, och mycket hon skrivit om känns igen när man rör sig runt om i kommunen. Vill du uppleva lugnet, den vackra naturen och friden i hjärtat av Småland är Vimmerby helt klart en plats för dig. Astrid Lindgrens värld lockar 400 000 turister till Vimmerby årligen, men här finns också moderna storföretag och annat att göra i staden. Den största näringsbranschen är verkstadsindustrin, men de företag som anställer flest personer i kommunen är bland annat Arlas mjölkpulverfabrik och Åbro bryggeri.

Vimmerby bjuder alltså på ett charmigt småstadsliv med historisk prägel samtidigt som det såklart finns goda framtidsutsikter i kommunen. Vill du hålla ett öga på alla dina chanser att hitta ett jobb i Vimmerby ska du surfa in på den nya sajten för arbetssökande just där. På LedigajobbVimmerby.se hittar du nämligen alla platsannonser från små och stora företag i kommunen, inom alla olika branscher. Där både hittar och söker du ditt nästa jobb i Vimmerby oavsett vad du är intresserad av. Använd taggarna för att filtrera resultatet så att det passar dig och dina kompetenser.