Sök nytt jobb i Växjö

Pressmeddelande   •   Aug 04, 2017 07:11 CEST

Växjö ligger inbäddat i mitten av Småland, mellan storskogar och vackra sjöar. Staden har en lång tradition av skogsbruk och här hittar man bland annat huvudkontoret för Södra Skog. Det moderna Växjö har behållit sina traditioner och just naturen och dess resurser är mycket viktiga för staden. Man var först i Sverige med att elda biobränsle i sitt fjärrvärmeverk och staden har utsetts till en av Europas grönaste städer. Målet är att vara helt fri från fossila bränslen vid 2030. Detta kan vara en av Sveriges riktiga framtidsstäder, och Växjö kommun är en av stadens största arbetsgivare som applicerar sitt miljötänk inom många branscher. Med 7000 anställda finns där möjlighet att göra karriär för människor med olika bakgrund.

Är du egen företagare eller vill starta upp något nytt i Växjö finns också Videum Science Park där just nu 90 olika företag samsas och har utbyte av varandra. Du kan också bli en del av teamet som jobbar med att driva kontorskomplexet i en modern och miljövänlig riktning. Vill du veta mer om dina möjligheter i Växjö? Surfa in på den nya tjänsten LedigajobbiVaxjo.se och sök efter lediga positioner som passar dig. Var med och utveckla en stad med höga ambitioner som kan leda Sverige in i framtiden.