Vill du ha nytt jobb i Helsingborg?

Pressmeddelande   •   Jul 27, 2017 06:54 CEST

Bor du i eller i närheten av Helsingborg och känner att det är dags för en ny karriär? Du kanske vill expandera och förändra din yrkesroll eller helt enkelt bara behöver lite miljöombyte? Även om så är fallet behöver du inte flytta ifrån vackra Helsingborg utan bara söka rätt på nya möjligheter. På den nylanserade jobbsökarsajten LedigajobbiHelsingborg.se hittar du tjänster att söka från mängder av olika arbetsgivare runt om i staden. Förutom privata företag kan du jobba för Helsingborgs stad som är en av stadens största arbetsgivare inom en mängd olika områden. En annan stor aktör på arbetsmarknaden i Helsingborg är IKEA IT vars huvudkontor är beläget i staden. Där sköter företaget all IT-administration och kommunikation till och från hela världen och som anställd där har du möjlighet att jobba dig upp i karriären.

Att bo och jobba i Helsingborg har sina fördelar. Dels är det nära över till Danmark, här finns goda kommunikationer med Lund och Malmö och staden i sig är utsedd till en av Sveriges vackraste. Slappna av på grönan, gör en utflykt till Sofiero eller promenera längs med den vackra shoppinggatan mitt i stan med moderna och traditionella butiker.