Vill du jobba i Eskilstuna?

Pressmeddelande   •   Aug 07, 2017 07:29 CEST

Eskilstuna är en av flera östsvenska industristäder med en lång historia av tillväxt och stark ekonomi. Redan under tidigmodern tid hade man ett utvecklat smedjebruk och planer fanns på att göra Eskilstuna till en ledande plats för branschen. De små bodarna som uppfördes står kvar än idag, och faktum är att några av dem ännu är i bruk. Strosar du runt i den pittoreska stadskärnan kan du därför besöka autentiska smedjor, eller ta en fika i någon av de ombyggda smedjorna. Vissa har också blivit konstgallerier och därför möts modernitet och tradition i Eskilstuna. Den offentliga sektorn är stark och Eskiltuna kommun har 8500 anställda. Eftersom regionen växer stadigt behövs fler människor som bidrar till kommunens arbete.

Andra stora arbetsgivare i staden är Volvofabrikerna Volvo Construction Equipment och Volvo Parts som ständigt har plats för nya innovatörer. Om du vill hitta fler karriärmöjligheter i Eskilstuna ska du besöka sidan LedigajobbiEskilstuna.se där alla lediga tjänster är samlade på ett och samma ställe. Sök efter ett jobb eller ett företag som du är intresserad av och se vad som finns tillgängligt just nu. Missa inte chansen att bo och jobba i en stad som satsar på framtiden!