Vill du söka jobb i Jönköping?

Pressmeddelande   •   Aug 02, 2017 07:07 CEST

Är det dags att söka nytt jobb? Blickar du mot Vätterns södra strand och funderar på vad Jönköping har att erbjuda? Då gör du bäst i att besöka nylanserade LedigajobbiJonkoping.se. Där listas samtliga platsannonser från stadens små och stora företag inom privat och offentlig sektor. Du hittar jobb på Jönköpings kommun som är en av Sveriges tio största kommuner med 300 yrkesgrupper och 11 00 anställda. Vill du bli en av dem eller söker du dig hellre till en av Sveriges största verkstadsindustrier? Husqvarna har sitt högsäte i Jönköping och tillverkar bland annat olika typer av gräsklippare, båtmotorer och motorsågar.

Eftersom Jönköping också varje år är värd för världens största LAN-party, Dreamhack, har universitetet på ett naturligt sätt utvecklats mot att bli drivande inom dator- och IT-teknik. Detta har i sin tur genererat många nya företag och entreprenörer inom denna sektor i Jönköping. Vill du flytta till en stad som utvecklas fort men som ändå känns personlig och genuin är Jönköping ett bra val. Där har du vackra naturområden, ett stycke historia och en stadig framåtanda. Gillar du ishockey kan du alltid passa på att se storlaget HV71 ta emot sina konkurrenter på hemmaplan, medan kulturutbudet består av allt från friluftsmuseum till John Bauers sagomålningar.