Christer G Wennerholm: Handslag om ny bussterminal i Haninge

Pressmeddelande   •   Sep 09, 2010 15:35 CEST

Christer G Wennerholm (M)
Gilbert de Wendel (M)
Peter Olevik Dunder (FP)

Idag presenterade Haninges kommunstyrelsens ordförande Gilbert de Wendel (M), kommunalrådet Peter Olevik Dunder (FP) och SL:s styrelseordförande Christer G Wennerholm (M) en avsiktsförklaring avseende en ny bussterminal och framtidens kollektivtrafik i Haninge.

– Vi vill locka fler att resa kollektivt genom att skapa trevliga mötesplatser med bra service. En ny bussterminal i Haninge skapar ännu bättre möjligheter att binda samman länet med klimatsmart SL-trafik, säger trafiklandstingsrådet tillika SL:s styrelseordförande Christer G Wennerholm (M).

– Jag är mycket glad över att kunna presentera planerna på en snygg och trygg bussterminal som integrerar resande med centrumets alla möjligheter. Tillsammans med SL kommer vi att fortsätta att rusta upp terminalen och ge byggnaderna ljus och liv, säger Peter Olevik Dunder (FP), kommunalråd i Haninge.

– Haninge är en expansiv kommun med goda förutsättningar att utvecklas till en motor för tillväxt och utveckling på Södertörn. Vi planerar nu för en helt ny bussterminal, men också för en helt ny stadsdel i Vega. För oss är det viktigt med en god kollektivtrafik så att vi kan bygga en kommun som växer och utvecklas, säger kommunstyrelsens ordförande Gilbert de Wendel.

Håkan Filipsson
Pressekreterare (M)

Pressnummer till Moderaterna i Stockholms stad och län: 08 - 676 81 80

Presschef för Moderaterna i Stockholms stad och län är Helena Widegren som också ansvarar för finansborgarrådet Sten Nordins presskontakter. Övriga presskontakter är Helena Öman, Oliver Carrà, Håkan Filipsson, Caroline Karlsson, Sara Dennås och Cherine Khalil.