Hamilton/Kinberg Batra (M): Stockholm kan leda den digitala utvecklingen

Pressmeddelande   •   Sep 02, 2014 14:00 CEST

Foto: Kate Gabor- Anna Kinberg Batra, Jonna Thomasson- Ulla Hamilton

Idag den 2 september besökte Ulla Hamilton (M), näringslivsborgarråd i Stockholm stad och Anna Kinberg Batra (M), gruppledare i Riksdagen, digitala företaget Stardoll AB i Stockholm.

Under besöket diskuterade de vikten av företag inom den digitala marknaden. – en marknad som många glömmer. Men också frågan och hur omvärlden och politiker måste hänga med i den digitala utvecklingen.

- Sverige betraktas som en av de ledande IT-nationerna med 3G, 4G, en utbreddd digitaliseringen, en omfattande internetanvändning, smartphonesanvändning etc. Men i den politiska debatten hörs ganska lite om hur den digitala utvecklingen kommer att förändra utbudet av tjänster, service, krav på offentlig sektor med mera. Det är symtomatiskt att detta inte är frågor som finns på agendan i valrörelsen, säger Ulla Hamilton näringslivsborgarråd i Stockholm stad.

– Vi går till val på att fortsätta förbättra företagsklimatet för snabbväxande företag. Detta hotas av ett regeringsskifte, säger Anna Kinberg Batra, gruppledare i Riksdagen (M)

Anna Kinberg Batra: Jesper Wigardt, pressekreterare 072-715 81 94
Ulla Hamilton: Moderaternas pressjour i Stockholm 08-508 29 222