Idag demonstrerade moderaterna för att Rädda Gröna linjen - (S) vill dra in var tredje tåg mellan Odenplan och Hässelby

Pressmeddelande   •   Sep 13, 2010 12:30 CEST

Christer G Wennerholm (M)
Trafiklandstingsråd

160 000 resenärer drabbas:
(S) vill lägga ner var tredje tåg väster om Odenplan

Socialdemokraterna har i det tysta lagt ett förslag där var tredje tåg tas bort för alla resenärer väster om Odenplan. Detta innebär en drastisk försämring och mer trängsel för över 160 000 påstigande på Grön linje varje dag. Moderaterna har idag demonstrerat mot dessa planer.

– Socialdemokraterna planerar att försämra kollektivtrafiken för mer än 160 000 påstigande längs Gröna linjen, väster om Odenplan, utan att berätta om detta innan valet den 19 september. Vi kan inte acceptera denna försämring och uppmanar därför (S) att dra tillbaka planerna, säger Christer G Wennerholm (M), SL:s styrelseordförande.

– För att locka ännu fler att resa miljövänligt har alliansen under mandatperioden rustat upp Gröna linjen. Upprustningen har gett resenärerna högre kvalitet, bättre information och större tillgänglighet. Att då lägga ner var tredje tåg för alla väster om Odenplan är ett ansvarslöst resursslöseri, säger Wennerholm.

Pressnummer till Moderaterna i Stockholms stad och län: 08 - 676 81 80

Presschef för Moderaterna i Stockholms stad och län är Helena Widegren som också ansvarar för finansborgarrådet Sten Nordins presskontakter. Övriga presskontakter är Helena Öman, Oliver Carrà, Håkan Filipsson, Caroline Karlsson, Sara Dennås och Cherine Khalil.