Joakim Larsson springer Kistaloppet

Pressmeddelande   •   Sep 18, 2010 08:18 CEST

Moderaterna i Stockholms stad och län Joakim Larsson,
ytterstads- och bostadsbolagsborgarråd

I dag kl 14 går startskottet för Kistaloppet på Järvafältet. Loppet är 10 kilometer långt och sträcker sig över stora delar av Järvafältet i Stockholms ytterstad. Joakim Larsson (M), ytterstads- och bostadsbolagsborgarråd i Stockholms stad, deltar i loppet som arrangeras av ungdomarna i föreningen Husby Marathon.

– Det är väldigt roligt att få delta i Kistaloppet 2010. Samtidigt som loppet visar upp hela Järvafältet från dess bästa sida sätter det fokus på en viktig fråga - den att fysiskt välmående och hälsa är intimt förknippat med god självkänsla och är ett verktyg för social utveckling, säger Joakim Larsson (M), ytterstads- och bostadsbolagsborgarråd.

I anslutning till loppet den 18 september erbjuder arrangörerna möjligheten att förtidsrösta under parollen "Spring och rösta".

Förtidsröstningen sker i samarbete med Valnämden och Kista bibliotek som har utökat sina öppettider med anledning av Kistaloppet och Spring och Rösta. Löpare, åskådare och andra förbipasserande kommer före och efter målgång att kunna förtidsrösta på Kista bibliotek.

För mer information om Kisaloppet: www.kistaloppet.se

Pressnummer till Moderaterna i Stockholms stad och län: 08 - 676 81 80

Presschef för Moderaterna i Stockholms stad och län är Helena Widegren som också ansvarar för finansborgarrådet Sten Nordins presskontakter. Övriga presskontakter är Helena Söderblom (t. Öman), Oliver Carrà, Håkan Filipsson, Caroline Karlsson, Sara Dennås och Cherine Khalil.