Regina Kevius: Bibehållet stöd till Stockholms idrottsföreningar

Pressmeddelande   •   Feb 03, 2011 16:59 CET

Stadsbyggnads- och idrottsroteln, Stockholms stad
Stadsbyggnads- och idrottsborgarrådet Regina Kevius (M)

Efter dialog med idrottsrörelsen och en omdisponering av idrottsnämndens budget finns nu en lösning som innebär att stödet till Stockholms föreningsliv blir oförändrat för 2011. Till idrottsnämndens sammanträde den 15 februari föreslås en omdisponering i budgeten som, tillsammans med de fem miljoner kronor som tillförs ur stadens centrala medelsreserv, innebär att ingen del av den tidigare beslutade besparingen på tio miljoner kronor genomförs.

– De senaste veckorna har vi haft konstruktiva samtal med idrottsrörelsen. I dag kan vi ge klart besked till alla barn, unga och föräldrar i Stockholm att föreningsstödet blir kvar på samma nivå som tidigare, säger idrottsborgarrådet Regina Kevius (M).

– Samtidigt går vi vidare med en översyn av bidragssystemet för att se till att pengarna används där de behövs bäst. Översynen kommer att ske i nära dialog med föreningslivet och Stockholms idrottsförbund, säger idrottsborgarrådet Regina Kevius (M).

Stockholms Idrottsförbunds ordförande Peter Larsson kommenterar:

Presskontakt:
Oliver Carrà, pressansvarig