Pressinbjudan: Startskott för Stockholmsarenan

Pressmeddelande   •   Sep 08, 2010 10:15 CEST

Sten Nordin finansborgarråd
Madeleine Sjöstedt, kultur- och idrottsborgarråd.

Pressinbjudan: Startskott för Stockholmsarenan

Fredagen den 10 september, på dagen 24 år efter att det första spadtaget togs för Ericsson Globe, är det nu dags för nästa stora utvecklingsfas i Globen City. Då går startskottet för Stockholmsarenan.

Stockholms finansborgarråd Sten Nordin (M) och kultur- och idrottsborgarråd Madeleine Sjöstedt (FP) presenterar nyheter om Stockholmsarenan samt berättar om dess betydelse för Stockholm och målsättningen om att LEED- klassificera arenan.

När: Fredagen den 10 september klockan 10-11
Var: SkyView Café i Ericsson Globe.

Lunch serveras efteråt.

Deltar gör även Ninna Engberg, VD för evenemangsbolaget Stockholm Globe Arenas kommer berätta om framtida evenemang i Stockholmsarenan.

OSA: Anmälan senast torsdag den 9 september till helena.karlsson@sgafastigheter.se

Välkommen!

Fakta:
LEED - Leadership in Energy and Environmental Design - är ett av världens ledande tredjepartssystem för miljöcertifiering av byggnader och bedömer bland annat energianvändning, inomhusklimat, användning av återvunnet och närproducerat material och innovation i design. Byggnadens läge och tillgång till allmänna kommunikationer och serviceutbud ingår också i bedömningen.

LEED används idag i cirka 114 länder och är framtaget av den oberoende organisationen US Green Building Council. Till skillnad från många andra märkningssystem bedömer LEED hela miljö-/hållbarhetsaspekten av en byggnad. Syftet är att främja en hållbar utveckling och sätta en standard för vad som kännetecknar en ”grön byggnad”.

Presskontakt Sten Nordin: Helena Widegren, 076-12 29 878

Presskontakt Madeleine Sjöstedt: Simon Rothstein Frankander, 076-82 51 604

Pressnummer till Moderaterna i Stockholms stad och län: 08 - 676 81 80

Presschef för Moderaterna i Stockholms stad och län är Helena Widegren som också ansvarar för finansborgarrådet Sten Nordins presskontakter. Övriga presskontakter är Helena Öman, Oliver Carrà, Håkan Filipsson, Caroline Karlsson, Sara Dennås och Cherine Khalil.