Pressinbjudan: Sten Nordin tar emot Folke Bernadotte af Wisborg-byst

Pressmeddelande   •   Sep 01, 2010 06:00 CEST

I dag, onsdagen den 1 september, överlämnas vid en ceremoni en byst till Stockholms stad föreställande Folke Bernadotte af Wisborg. Bysten är skänkt av en gruppering med ordförande Micael Stehr som arbetar för ett offentligt minnesmärke över Folke Bernadotte af Wisborg. Finansborgarrådet Sten Nordin kommer att ta emot bysten för stadens räkning.

Micael Stehr har i en skrivelse till kommunstyrelsen i Stockholms stad föreslagit att ett offentligt minnesmärke över Greve Folke Bernadotte af Wisborg ska uppföras i Stockholm. Kommunstyrelsen beslutade att bifalla skrivelsen. Nu kommer en byst att överlämnas till Stockholm stad föreställande Folke Bernadotte af Wisborg.

Medierna är välkomna att närvara vid ceremonin.

När: I morgon, onsdagen den 1 september, klockan 11:15.
Var: Stadshuset, samling Ragnar Östbergs plan 1

Presskontakt Sten Nordin: Helena Widegren, 076 - 1229878

Pressnummer till Moderaterna i Stockholms stad och län: 08 - 676 81 80

Presschef för Moderaterna i Stockholms stad och län är Helena Widegren som också ansvarar för finansborgarrådet Sten Nordins presskontakter. Övriga presskontakter är Helena Öman, Oliver Carrà, Håkan Filipsson, Caroline Karlsson, Sara Dennås och Cherine Khalil.