Sten Nordin (M): Glädjebesked om Förbifart Stockholm

Pressmeddelande   •   Nov 06, 2013 16:21 CET

Finansroteln, Stockholms stad

Finansborgarråd och kommunstyrelsens ordförande Sten Nordin (M)

Idag meddelade Trafikverket att bygget av Förbifart Stockholm kommer att inledas redan till sommaren. Tidigare har första spadtaget varit planerat till senhösten 2014.

– Att bygget av Förbifart Stockholm kan inledas tidigare än planerat är en fantastisk nyhet för Stockholm. Förbifarten är helt avgörande för Stockholms utveckling och för jobb, bostäder samt bättre luftkvalitet. Trafikverkets besked är därför mycket välkommet, säger Sten Nordin (M), finansborgarråd och kommunstyrelsens ordförande i Stockholms stad.

– När spaden går i jorden är det en historisk händelse för Stockholm, äntligen kan Stockholm bindas samman och stockholmarna får kortare resväg och bättre framkomlighet. Vår region växer allt snabbare och alla infrastrukturprojekt som kan inledas och slutföras innan tidtabell är en stor vinst för hela Stockholm. När det dessutom handlar om en så viktig framtidsinvestering är det dubbelt glädjande, säger Sten Nordin (M), finansborgarråd och kommunstyrelsens ordförande i Stockholms stad.

Presskontakt: Markus Jonsson, 076-12 29 201

Länk till Trafikverkets pressmeddelande: http://www.trafikverket.se/Privat/Projekt/Stockholm/Forbifart-stockholm/Aktuellt/2013-11/Viktig-milstolpe-for-Forbifart-Stockholm---Arbetsplanen-ar-faststalld/