Sten Nordin (M): Hedrad över priset som Årets studentvän 2012

Pressmeddelande  •  2012-04-30 15:20 CEST

Idag tar finansborgarrådet Sten Nordin emot priset Årets studentvän 2012, som delas ut av Stockholm Studenters Centralorganisation. Motiveringen är att Sten Nordin, genom sin roll som gruppledare för moderaterna i Stockholms stad, haft en stor roll i satsningen på 4400 nya studentbostäder under denna mandatperiod.

–  Att få pris från studenterna för att vi lyft frågan om en bättre koppling mellan akademin och arbetslivet känns otroligt roligt och hedrande. Att studenter är en viktig del för Stockholms utveckling är det ingen tvekan om, säger finansborgarrådet Sten Nordin (M).

–  I motiveringen till priset nämns stadens arbete att skapa fler studentbostäder. Vi har höjt målet för vårt bostadsbyggande, och vi kommer att fortsätta detta viktiga arbete framöver. Fler studentbostäder är en förutsättning för att locka fler framtida akademiker till Stockholm. Vi ska vara ett kunskapsnav i internationell toppklass och fortsätta utvecklas som kunskapsregion, säger finansborgarrådet Sten Nordin (M).

Fakta
SSCO utser årligen Årets studentvän. Utmärkelsen tilldelas organisationer, företag, myndigheter, eller personer som har gjort insatser för att förbättra Stockholms studenters ekonomiska och sociala situation, skapa debatt och stimulera arbetet för Stockholms studenter inom SSCO eller dess medlemskårer, eller på andra sätt förbättra Stockholm som studentstad.

För kontakt med Sten Nordin:
Håkan Filipsson, pressansvarig, 076-12 29 201 alt. genom M-pressjour 08-508 29 222

Kommentarer (0)

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom