Sten Nordin (M): Vi fortsätter hålla högt tempo i bostadsbyggandet för unga

Stockholms stad
Finansborgarrådet och kommunstyrelsens ordförande
Sten Nordin (M)

I förra veckan fattade stadsbyggnadsnämnden beslut om totalt 225 nya studentlägenheter i Tallkrogen och Bredäng. Nu fattar exploateringsnämnden beslut om ytterligare markanvisningar.

– Stockholm växer och vi ser ett fortsatt behov av både vanliga bostäder, ungdomsbostäder och studentlägenheter. Vi har höjt ambitionerna i våra markanvisningar och vi kommer självklart att göra vårt yttersta för att hitta nya platser som kan användas för nya bostäder. säger Sten Nordin (M), finansborgarråd och kommunstyrelsens ordförande i Stockholm.

– På exploateringsnämnden igår fattades beslut om markanvisningar för 280 ungdomsbostäder och markanvisningar för ytterligare 70 studentbostäder. Stockholm ska fortsätta att vara en världsledande kunskapsregion och både student- och ungdomsbostäder är viktiga inslag i en stad som hela tiden behöver kompetent arbetskraft, säger Sten Nordin (M), finansborgarråd och kommunstyrelsens ordförande i Stockholm.

Presskontakt:
Håkan Filipsson, pressansvarig, 076-12 29 201 alt. genom M-pressjour 08-508 29 222