Trafik, jobb och företagarfrågor för Ulla Hamilton (M)

Pressmeddelande   •   Okt 14, 2010 13:41 CEST

- Kombinationen med trafik och arbetsmarknad känns oerhört relevant och spännande. En väl fungerande infrastruktur är mycket viktigt för att vår arbetsmarknad i Stockholm ska kunna växa på ett hållbart sätt.

Det säger säger borgarrådet Ulla Hamilton (M) med anledning av att det nya laget för Allians för Stockholm 2010-2014 har presenterats.

Ulla Hamilton kommer under mandatperioden 2010-2014 att ansvara för trafik- och renhållningsnämnden. Hon har också tilldelats en ny nämnd som samlar arbetsmarknad, komvux och SFI, Svenska för invandrare. Därutöver kommer Ulla Hamilton att ansvara för företagarfrågor i Stockholm bland annat genom Stockholm business region. Hon fortsätter dessutom som vice gruppledare för Moderaterna i kommunfullmäktige.

- Ett starkt företagsklimat skapar nya jobb i Stockholm och det är den enskilt viktigaste faktorn för att bryta utanförskap och motverka segregation. När vi nu samlar företagarfrågor, SFI, Komvux och Jobbtorg Stockholm under ett tak, skapar vi utmärkta förutsättningar för att fler ska kunna komma in på arbetsmarknaden, säger Ulla Hamilton (M).

- Jag ser fram emot att kunna stärka det arbete som jag inledde med företagen under förra mandatperioden. Klimatpakten är ett utmärkt exempel på vilken viktig roll företagen har att spela i en hållbar utveckling och vilka goda idéer som kan sammanföras och växa i sådana nätverk, säger Ulla Hamilton (M).

Presskontakt för Ulla Hamilton:
Helena Söderblom, 076-12 29 222

Moderaterna i Stockholms stad