Ung företagare får Stockholms stads miljöpris av Sten Nordin

Pressmeddelande   •   Feb 23, 2010 09:52 CET

Varje år förverkligar fler än 3 300 ungdomar i Stockholm sin affärsidé. Våga vara egen - regional mässa i ung företagsamhet arrangeras nu på Stockholmsmässan och är en av de största i sitt slag. Under tisdagen delar Sten Nordin (M) finansborgarråd i Stockholm ut Stockholms stads miljöpris.

Miljöpriset är ett nytt initiativ för att främja miljömedvetenheten bland unga företagare och Stockholms stad är värd för priset. Under tisdagen bedömer en jury de bidrag som lämnats in. Tre finalister får sedan vara med vid utdelningen, som sker cirka klockan 15:40 i Victoriahallen på Stockholmsmässan. Vinnarna direktkvalificerar sig till SM i ung företagsamhet den 10-11 maj.

- Stockholms unga entreprenörer är några av våra absolut viktigaste tillgångar och en förutsättning för tillväxt och välfärd i framtiden. Det är en ära att få dela ut priset till våra kommande stjärnor, säger Sten Nordin (M), finansborgarråd i Stockholm.
Utvärderingskriterier för priset inkluderar produktens eller tjänstens klimatpåverkan, energiförbrukning och integrering av miljöarbetet i verksamheten. Verksamhetens totala kretsloppsmedvetenhet bedöms, liksom dess miljöprofilering och hur produkten eller tjänsten leder till en ökad kundnytta.

När: Ca klockan 15:40
Var: Victoriahallen på Stockholmsmässan