Finansborgarrådet inviger företagarmässan Eget Företag

Finansborgarrådet Anna König Jerlmyr (M) inviger idag, den 9 november, företagarmässan Eget Företag. Mässan arrangeras av NyföretagarCentrum Sverige på Stockholmsmässan i Älvsjö. Finansborgarrådet kommer att berätta om hur vi skapar Sveriges bästa företagsklimat i Stockholm.

- Stockholms företagsklimat har rasat med över 100 placeringar de senaste fyra åren, trots att vi vet att det är i dem små företagen som fyra av fem nya jobb skapas. När vi nu går mot sämre ekonomiska tider är det av ännu större vikt att företagare känner sig välkomna och uppskattade i vår stad. Entreprenören, spetskompetensen, innovatören, industrin, och investerare är alla nyckelpersoner för en stad som fortsätter att utvecklas på ett hållbart sätt med smartare teknik, varor och tjänster, säger finansborgarrådet Anna König Jerlmyr (M).

- Den attityd som beslutsfattare och tjänstemän visar mot företagare och innovatörer är avgörande. Därför inför vi en helt ny servicegaranti så att frågor som kommer in till staden besvaras skyndsamt, korrekt och med högsta service. Vi kommer även att förenkla stadens upphandlingsregler så att även små och medelstora företag kan vara med och bidra till Stockholms utveckling, avslutar finansborgarrådet Anna König Jerlmyr (M).

Tid: 12:15

Plats: Älvsjömässan