Pressinbjudan: Ulla Hamilton och City i Samverkan inviger #Stockholmsjul - största julbelysningssatsningen i City någonsin

Trafik- och arbetsmarknadsroteln, Stockholms stad
Trafik- och företagarborgarrådet Ulla Hamilton (M)

City i Samverkan
VD Per Eriksson

Skyltsöndagen den 20 november invigs #Stockholmsjul, Stockholms genom tidernas mest omfattande julbelysningsprojekt för City. 671 647 ljus ska göra City tryggare, vackrare och mer stämningsfullt och stärka staden som besöksdestination. Det är även första gången en specialdesignad julinstallation uppförs på Svampen.

När: På söndag, den 20 november, kl. 16.00–17.00.
Enskilda intervjuer efter invigningen 16.40–17.00.
Var: Stureplan, Svampen, i Stockholm.

Trafik- och företagarborgarrådet Ulla Hamilton (M) avtäcker installationen och inviger julen tillsammans med Per Eriksson, VD City i Samverkan. Årets julvärd är Agneta Sjödin. Gabriel Forss tillsammans med kör underhåller från scen.

Anmäl gärna förväntad närvaro senast torsdagen den 17 november till: sabina@zap-pr.com med fullständigt namn och telefonnummer.

Oliver Carrà, pressekreterare, 076-12 29 202 alt. genom M-pressjour 08-508 29 222.

För mer information:
Theréz Randquist, Zap PR för City i Samverkan, 070-296 02 55

För mer information och grafisk material se:

Om #Stockholmsjul
Projektet #Stockholmsjul är ett samarbete mellan Stockholms stad och City i Samverkan för ett tryggare, renare och mer stämningsfullt City. Projektet, som är samfinansierat till ett värde av 12 miljoner kronor över tre år, har också som syfte att stärka Stockholm som varumärke internationellt öka turismen under julen och handeln i City. Det är första gången som en specialdesignad julinstallation invigs på Svampen. Inspirationen för installationen kommer från bland annat Piccadilly Circus i London.

Följande gator och platser kommer att tändas upp:
Tegelbacken, Vasaplan, Norra Bantorget, Klarabergsviadukten, Kungsbron, Sveavägen, Stureplan, Nybroplan, Strömkajen, Gustav Adolfs Torg, Riksplan, Västra Kungsgatan, Klarabergsgatan, Gamla Brogatan, Lästmakargatan, Västra Mäster Samuelsgatan, Östra Kungsgatan, Östra Mäster Samuelsgatan, Regeringsgatan, Norrlandsgatan, Birger Jarlsgatan, Biblioteksgatan, Hamngatan, Drottninggatan, Sergelgatan, Hötorget, Sergels Torg, Norrmalms Torg Kungsträdgården, Brunkebergs Torg, Gustav Adolfs Torg, Berzeliipark och Nybroplan.