Vi söker en Redovisningsekonom/Controller

Ekonomi och Backoffice består idag av 4 personer och nu vill vi utöka med en Redovisningsekonom/Controller.

Dina arbetsuppgifter kommer bl a att bestå av:

Kundfakturering, mätvärdeshantering, månads-/årsbokslut, internt projektarbete, verksamhetsuppföljning och analys. En viktig del i rollen är också att göra utredningar, ta fram underlag till ekonomiska beslut och att delta i olika projekt med stöd av ekonomichefen.

Du har följande bakgrund:

Vi vill att du är utbildad civilekonom eller motsvarande med några års erfarenhet av redovisning och/eller controlling och nu söker nya utmaningar i arbetslivet. Vidare har du mycket goda kunskaper i Excel och gärna erfarenhet av vårt mätvärdehanteringssystem Vstore och ekonomistyrningssystemet Agresso.

Dina egenskaper:

För att passa in i vår företagskultur är det viktigt att du är en positiv och prestigelös person. Du har intresse och förståelse för det mindre bolagets struktur där du är en del av helheten. Andra egenskaper vi värdesätter är att du är engagerad, ansvarsfull, analytisk och strukturerad.

Din ansökan vill vi ha snarast då vi arbetar med löpande urval, dock senast 21 februari 2011.

Ansökan gör du till britta.nilsson@modity.se. Märk ämnesraden med Redovisningsekonom/Controller.

För mer information kontakta Peter Kaiser peter.kaiser@modity.se, tfn 046-325903.