Modity rekryterar Mikael Gruber som ny Key Account Manager

Modity rekryterar Mikael Gruber som ny Key Account Manager

Modity rekryterar Mikael Gruber till rollen som Key Account Manager inom affärsområde gas. Med mer än 20 års erfarenhet inom gasbranschen är han en av landets mest erfarna.

– Vi är mycket glada över att Mikael ansluter till Modity. Hans breda kompetens och djupa förståelse för gasmarknaden tillsammans med hans omfattande erfarenhet av att arbeta med stora, komplexa uppdrag ger Modity ytterligare en dimension i erbjudandet. Gasmarknaden är inne i ett väldigt spännande skede just nu, med stora segment som rör sig i en mer hållbar riktning, och med Mikael i teamet ser vi mycket positivt på att kunna bidra ännu mer för att trenden ska bestå, säger Anders Johansson, ansvarig affärsområde gas på Modity.

Mikael kommer att vara baserad på Moditys nya kontor i Göteborg, som öppnar under mars månad.

– Modity är ett välkänt bolag och deras sätt att arbeta med marknaden och de värderingar som de besitter stämmer väl överens med vad jag står för, inte minst vad gäller att hjälpa kunder att få en mer förnybar profil, säger Mikael Gruber, ny Key Account Manager på Modity.

– Stora delar av gasmarknaden är just nu inne i ett enormt paradigmskifte, där allt fler aktörer går över från naturgas till att använda biogas. Med de regleringar som just nu gäller för biogas finns det enbart fördelar att hämta för aktörer som är villiga att gå över från natur- till biogas. Jag ser mycket fram emot att tillsammans med våra kunder arbeta för att omställningstakten ökar, och att vi kan visa för fler aktörer de stora nyttorna med att gå i en mer hållbar riktning.

Modity levererar lönsamma energihandelstjänster för företag där energiaffären har stor betydelse. Genom trygg riskhantering i en föränderlig värld bidrar vi till kundernas framgång och långsiktiga existens. Med spetskompetens, öppenhet och närvaro vid din sida kan du koncentrera dig på kärnverksamheten.

Anders Johansson

Affärsområdeschef Gas