Moditys tro slog in - oljepriset under 100 dollar igår

Pressmeddelande   •   Apr 16, 2013 11:15 CEST

Den 12 mars skickade vi ut vårt månadsbrev ”Oljemarknaden – 100 dollar nästa” där vår valutahandlare, Patric Tengelin, gav sin tro på oljeprisets utveckling. Risken för fallande priser sågs som stor och vi skulle inte bli förvånade om priset gick ner till $100/bbl eller lägre relativt snart. Igår kunde vi konstatera att oljan som lägst handlades på $98/bbl. Som Patric förutspådde, mönstret från första halvåret 2012 har upprepat sig, se graf ovan. Bifogat dokument innhåller rapporten från mitten av mars.

Modity Energy Tradings fokus är att hjälpa energibolag och större företag med en trygg och effektiv förvaltning av deras energiportfölj genom att aktivt agera på marknaderna för el, gas och miljöinstrument så som elcertifikat och utsläpprätter.

Modity Energy Trading ägs till 50 procent av Lunds Energikoncernen AB och till 50 procent av Öresundskraft AB och bildades den 1 juli 2010 genom en sammanslagning av energihandelsverksamheterna i respektive ägarkoncern.  Huvudkontoret ligger i Lund.

Kommentarer (0)

Kommentera