​All time high i mäklarbranschen

När MOHV summerar maj månads försäljning kan man med stolthet konstatera att kedjan växer och gör all time high. MOHV har uppenbarligen ett framgångsrikt koncept som är efterfrågat vilket försäljningssiffrorna styrker.

Bostadsmarknaden har varit utmanande under våren och det är många mäklarföretag som haft det extra kämpigt. Mäklarföretaget MOHV har dock kört på hårt i motvinden och har visat stark kämparinsats vilket gett resultat. I maj gör man all time high. Utvecklingen ser mycket positiv ut för kedjan - tillväxten blev 14% i maj jämfört med samma period föregående år, på helåret är tillväxten hela 12% och man fortsätter ta marknadsandelar.

- Med stolthet summerar vi maj och konstaterar att MOHV som kedja gjort sin bästa månad någonsin, säger Magnus Miramadi, VD på MOHV. Det är kul att se att både etablerade kontor, exempelvis MOHV Lund, men även relativt nystartade kontor, såsom MOHV Halmstad, MOHV Uppsala och MOHV Jönköping, gör riktigt bra ifrån sig. Vi har utvecklat ett koncept och ett tänk som ska fungera oavsett hur marknadsläget ser ut och våra mäklare gör en grym insats. Vi jobbar aktivt med interna utbildningar och strukturer samt marknadsmaterial för att möta förändringar på marknaden. MOHV har gjort sig kända för att snabbt anpassa sig efter nya förutsättningar och detta är väl ännu ett bevis, avslutar Magnus Miramadi.

För mer information, kontakta:

Magnus Miramadi, VD

magnus.miramadi@MOHV.se