After Darks sista supershow till Oscarsteatern

2Entertain - part of 2E Group

Efter en över 40 år lång karriär avslutar Christer Lindarw och After Dark med farvälföreställning This Is It på Oscarsteatern i Stockholm. De senaste fyra decennierna kulminerar nu i en avslutningsshow vars fantastiska shownummer kommer hänföra publiken på Oscarsteatern. Biljetterna släpps den 7 mars och premiären går av stapeln den 14 september.

After Dark har stått stadigt på nöjesvärldens topp med sitt kontroversiella showande och räknas idag som en av landets främsta underhållare. Nu är tiden inne för den sista showen att nå sin slutdestinationen – Oscarsteatern i Stockholm. Christer Lindarw, tillsammans med en glittrande ensemble, har inte sparat på vare sig fjädrar, strass eller dans till showen när de på Oscarsteaterns anrika scen sätter punkt för en era.

- Att få sätta upp vår avslutningsshow This Is It på Oscarsteaterns anrika scen är en dröm. Vi har en fantastisk show med mycket glitter och glamour som får ännu en dimension av den flärdfulla atmosfär som finns på Oscarsteatern. Vi ska se till att avsluta vår turné i sann After Dark-anda och vår förhoppning är att publiken får med sig ett riktigt härligt minne hem, säger Christer Lindarw.

Oscarsteatern är även den plats där den ikoniska bilden på Christer som, iförd en parodisk drottningkostym, tar en skrattande Drottning Silvia i hand.

Showen, This Is It, är en pompös hyllning till en fantastik karriär som har förändrat nöjesverige och inspirerat tusentals med glitter och glamour. Tillsammans med Lasse Flinkman skapade Christer Lindarw shower som blev startskottet på en ny epok.

This Is It spelas endast under hösten 2017 på Oscarsteatern i Stockholm. Premiär den 14 september med avslutning den 16 december.

Föreställningen presenteras av Liol Production, Vicky Nöjesproduktion och 2Entertain.

För ytterligare information och pressbilder, vänligen kontakta:

Annika Hesselman, presskontakt, Micael Bindefeld AB
Telefon: 070 – 768 11 00
E-mail: annika.hesselman@bindefeldab.se

2E Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 1,8 miljoner gäster varje år. 2E Group är listat på First North Premier med FNCA som Certified Adviser. Verksamheterna inom 2E Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Falkenberg och Växjö.

Inom affärsområde Event verkar Hansen och Minnesota Communication och sammantaget är de den största aktören inom eventbranschen i Norden. Se mer på www.hansen.se och www.minnesota.se.

Inom affärsområde Live Entertainment producerar 2Entertain musikal, teater, show och konsert. De skapar specialbeställd underhållning, förmedlar artister till företagskunder och driver fem teaterarenor. 2Entertain driver också biljettbokningssajten SHOWTIC.se – se mer på www.2entertain.com och www.showtic.se.

Inom affärsområde Venues drivs fem arenor för mat- och showupplevelser. På fyra av arenorna erbjuds de egna dinnershow-koncepten Wallmans och Golden Hits – se www.wallmans.com och www.goldenhits.se och på den femte – se www.hamburgerbors.se - skapas shower med aktuella artister. Ytterligare en arena öppnar i centrala Göteborg efter pågående totalrenovering och samtliga arenor erbjuds också för galor och företagsevent.

Anna Andersson

Project Manager Sales & Marketing 0733-161646