Alcazars succéshow "Disco Defenders” utökar höstsäsongen på Hamburger Börs

Hamburger Börs - del av 2E Group

Lyriska recensioner, utsedd till Årets scenshow och 80 000 sålda biljetter – Alcazar gör stor succé med "Disco Defenders”. Discotrion avslutar nu i april vårens Sverigeturné med föreställningar i Örebro, Halmstad och Helsingborg och den 6 oktober återvänder discofebern till Hamburger Börs i Stockholm för en fjärde spelsäsong. Nu är det också klart att höstsäsongen av "Disco Defenders” utökas till hela 36 föreställningar tack vare det stora intresset.

Alcazars pampiga discoshow utsågs i våras till Årets scen på QX Gaygala 2016 och i media lyfts "Disco Defenders” till skyarna. VLT beskriver discogudarnas framträdande som "kaxigt och extremt proffsigt”, GP konstaterar att det är en "maffig discoshow. Bara att kapitulera” och GT döper om gruppen till "Fenomen Alcazar".

"Disco Defenders" är en gnistrande discoshow med Andreas Lundstedt, Tess Merkel och Lina Hedlund. De uppträder tillsammans med några av Sveriges bästa dansare och musiker med regi av Edward af Sillén. Publiken bjuds på discoklassiker från de senaste 40 åren och naturligtvis också Alcazars egna hits så som "Crying at the Discoteque", "Not a Sinner, Nor a Saint", "Alcastar", "Stay the night" och “Blame it on the Disco”.

Nu är det klart att höstsäsongen på Hamburger Börs utökas till 36 föreställningar och att premiären flyttas till den 6 oktober på grund av att Lina Hedlund väntar barn. Från och med den 23 november kan man även kombinera discokvällen med Hamburger Börs julbord. Efter varje kvällsföreställning kör Börsen även i år Club Alcatraz, Stockholms hetaste discogolv.

Spelplan för "Disco Defenders" vår- och höstsäsong:

Presscitat
"Maffig discoshow. Bara att kapitulera inför Alcazar "
Göteborgs-Posten (betyg 4)

"Imponerande. Högt tempo i etthundra minuter "
Dagens Nyheter (betyg 4)

"Fantastisk show. Inte en död sekund."
QX (betyg 4)

"Bombastisk discoshow. Saknar motstycke på en svensk scen"
Borås Tidning

"FenomenAlcazar"
GT

"Generös scenografi. Snygg koreografi."
Aftonbladet

"kaxigt och extremt proffsigt”
VLT

Om Alcazar
Alcazar bildades 1998 och har sedan dess varit en pålitlig leverantör av discohits. År 2000 fick de sin första internationella framgång med låten ”Crying at the Discoteque”. 2003 deltog de i Melodifestivalen för första gången med ”Not a Sinner, Nor a Saint” som slutade trea. Låten slog stort på listorna i Sverige och sålde guld. Sedan dess har gruppen deltagit i Melodifestivalen ytterligare fyra gånger.

Gruppen har under karriären samarbetat med profilerade låtskrivare som Alexander Bard, Anders Hansson, Orup och inte minst fått specialskrivna låtar av Neil Tennant och Chris Lowe från Pet Shop Boys.

"Disco Defenders” hade premiär våren 2015 på Rondo i Göteborg, fortsatte på Hamburger Börs i Stockholm under hösten och åkte våren 2016 ut på en stor Sverigeturné. I februari belönades den med utmärkelsen "Årets scen” på QX Gaygalan.

Biljetter
Biljetterna till höstsäsongen finns ute nu på Blixten.se och showtic.se

Pressbilder
Pressbilder finns här: http://www.mynewsdesk.com/se/blixtenco/latest_media/tag/alcazar#filter-list-items