Arne Weise tillbaka i jul

Efter tolv år återkommer Arne Weise med sin klassiska julhälsning, den här gången på Wallmans i

Stockholm. ”Vi känner oss oerhört glada och smickrade över att Arne Weise har valt just oss”, säger
Mattias Wallin, kommersiell chef på Wallmans Nöjen. Legendens återkomst sker i form av en film med hans klassiska julhälsning som inledning av kvällens show och julbord på Wallmans Stockholm.

Filmen visas under julen på Wallmans Stockholm, som inledning av kvällens show och julbord.
”Jag hade en trevlig dag på Wallmans under inspelningen av filmen, men det var samtidigt känslosamt. Jag har saknat att vara julvärd”, säger Arne Weise.

Förfrågningarna kring en comeback har varit många, men Arne Weise har tidigare alltid valt att tacka nej.

”Att jag valt att inte göra något liknande tidigare har varit av respekt och lojalitet mot SVT”, säger Arne Weise.

Att han nu har valt att tacka ja till Wallmans erbjudande beror på att det inte kommer gå ut i kommersiella sammanhang, utan i en mer privat form endast för Wallmans gäster.

Arne Weises comeback sker den 26 november, kvällen då Wallmans första julbord för året kommer att serveras. Den kvällen kommer Weise personligen att medverka.

Rykten om att Arne är tillbaka har spridit sig snabbt. Folk kommer fram på tunnelbanan och frågar om han även kommer att finnas i TV-rutan den 24 december, men så är alltså inte fallet.

”Jag känner mig klar med TV, men showbusiness känns roligt”, avslutar Arne Weise.

För mer information kontakta:
Mattias Wallin, Kommersiell chef Wallmans Nöjen, mattias.wallin@wallmans.com, 08-505 560 00
Länk till bilder/klipp: www.wallmans.se/arne