Buskisstjärnan Siw Carlsson tillbaka på scen!

Efter att ha vilat ut i hemmet efter sin operation, är skådespelerskan Siw Carlsson tillbaka på Lisebergteaterns scen, där hon medverkar i farsen Campa i klaveret under hösten.

- Det känns jätteroligt att vara här igen och spela Ester i Campa i klaveret. Nu har jag vilat ut ordentligt och är otroligt taggad att möta publiken. Jag har verkligen längtat efter detta! säger Siw Carlsson om sin återkomst.

Det var dagen innan premiären på Lisebergsteatern som Siw hastigt insjuknade i kärlkramp och fick opereras. Under Siws fyra veckors vila hoppade Annika Andersson in i hennes ställe.

Annika har verkligen gjort ett fantastiskt jobb. Att så snabbt plugga in manus och sen göra rollen till sin egen. Vi är så himla tacksamma över att Annika kunde hoppa in och hjälpa oss i situationen som blev, säger producenten Janne Andersson samtidigt som han välkomnar Siw Carlsson tillbaka till teatern.

Campa i klaveret spelas torsdag-söndag till och med den 15 december på Lisebergsteatern i Göteborg.  I övriga roller: Claes Månsson, Jojje Jönsson, Robin Stegmar, Anna Bromee, Kent Vickell och Emmi Christensson.

• campa i klaveret
  • teater
  • lisebergsteatern
  • 2entertain

2Entertain initierar, producerar, marknadsför och säljer underhållning med hög kvalité till en bred publik på olika mötesplatser sedan  starten 1987. Visionen är ständig utveckling av show & business. 2Entertain är delägare i Osloteatern Chat Noir, Stockholmsteatrarna Oscarsteatern, Intiman och China Teatern. 2Entertain driver också Lisebergsteatern i Göteborg och Vallarnas friluftsteater i Falkenberg. 2Entertain, med kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo och Falkenberg, är en del av 2E Group.

2E Group, Nordens ledande upplevelsekoncern, skapar  upplevelser och möten för en bred publik. I koncernen ingår 2Entertain, Hansen Event & Conference samt Wallmans Nöjen. 2E Group AB (publ) med kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo, Malmö, Växjö och Falkenberg är listat på First North med Remium som Certified Adviser